برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم

مدیریت امور پشتیبانی و رفاهیResearch Vice-Chancellor

فهرست اصلی

اداره نگهداری و تعمیرات

اداره نگهداری و تعمیرات ( تلفن تماس : 04133359674)
 
نظر به قدمت ساختمانهای در حال بهره برداری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و لزوم نگهداری و تعمیرات بهینه آنها در راستای افزایش عمر مفید این ابنیه و نیز در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی در آنها، این ضرورت احساس می شد که واحدی در مجموعه دانشگاه تعریف گردد تا بصورت متمرکز و تخصصی انجام وظایف مذکور را بر عهده گیرد. در همین راستا و در بازنگری سال ۱۳۹۶ چارت سازمانی دانشگاه، اداره‌ای تحت عنوان اداره تعمیرات و نگهداری در زیرمجموعه مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه تشکیل گردید تا با تکمیل بخشهای فنی و مهندسی خود و به مرور، تمام وظایف مرتبط با نگهداری ساختمانهای دانشگاه را بر عهده گیرد. 

مشروح وظایفی که برای اداره تعمیرات و نگهداری در چارت سازمانی جدید سازمان تعریف شده است به شرح زیر می باشد:
۱- تهیه و تدوین برنامه های بازسازی و نگهداری از ابنیه دانشگاه طبق استانداردهای مربوطه
۲- اجرای برنامه های بازسازی و نگهداری از ابنیه دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آنها و اخذ تاییدیه های مورد نیاز
۳- مدیریت و نگهداری تاسیسات مکانیکی (شامل سیستمهای حرارتی، برودتی، آب و فاضلاب و ...) ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۴- مدیریت و نگهداری تاسیسات برقی (شامل برق شهری و برق اضطراری) ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۵-  مدیریت و نگهداری سیستمهای مخابراتی و ارتباطی ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۶- مدیریت و نگهداری آسانسورهای ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۷- بازدید دوره‌ای و نگهداری اصولی سیستمهای اعلام و اطفاء حریق ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۸- اخد استاندارد برای آسانسورها و معاینه فنی برای کلیه سیستمهای فعال ساختمانها بصورت سالانه
۹- پیاده سازی الگوی مدیریت سبز در سیستمهای انرژی ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۱۰- پشتیبانی و نگهداری از سخت افزارها و ماشینهای اداری حوزه ستاد
 ۱۱- تحویل ساختمانهای جدید الاحداث از دفتر مدیریت منابع فیزیکی براساس چک لیستهای مربوطه
۱۲- ارجاع مشکلات امور ساختمانی و تجهیزات ساختمانهای جدید الاحداث به شرکت پیمانکار و پیگیری رفع مشکل
۱۳- انجام امور مربوط به املاک حوزه ستاد
۱۴- تحویل و تحول املاک با همکاری و هماهنگی دفاتر حقوقی و حراست
۱۵- مدیریت فضاهای اداری و غیراداری ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۱۶- کارشناسی و نظارت بر فرایند خرید و اسقاط اثاثیه اداری
۱۷- بررسی، ثبت و ارسال صورتحسابهای مصرف انرژی، تلفن و عوارض سالیانه ساختمانها و پیگیری جهت پرداخت به موقع صورتحسابهای مذکور
۱۸- مدیریت و نگهداری سیستمهای حضور و غیاب، گیتهای ورودی و ... ساختمان ستاد و سایر ساختمانها

اداره تعمیر و نگهداری دانشگاه جهت انجام هرچه بهتر وظایف فوق، از گروه‌های فنی-مهندسی زیر تشکیل گردیده است:
  • گروه عمران:
            * مهندسین عمران
  • گروه برق:
           * مهندسین برق                    * تکنسینهای برق
  • گروه مکانیک:
           * مهندسین مکانیک و تاسیسات               * تکنسینهای تاسیسات

که این گروهها در هماهنگی با سرپرستی اداره تعمیر و نگهداری، وظایف مشروح اداره را به تفکیک زمینه تخصصی خود عهده دار گشته  و تحت نظارت مدیریت به انجام می رسانند. لازم به توضیح است اداره تعمیر و نگهداری در راستای انجام وظایف خود، بسته به حجم کار مدنظر و میزان تخصص مورد نیاز، یا راسا عهده دار اجرای امور می گردد و یا با بکارگیری پیمانکارهای مجرب، خود بر حسن اجرای امور در تمام مراحل نظارت می نماید.