برای نمایش بهتر وب سایت از ورژن جدید مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده نمایید.

دانلود ورژن جدید فایرفاکس دانلود ورژن جدید کروم
English فارسی

اداره نگهداری و تعمیرات

اداره نگهداری و تعمیرات
 
نظر به قدمت ساختمانهای در حال بهره برداری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و لزوم نگهداری و تعمیرات بهینه آنها در راستای افزایش عمر مفید این ابنیه و نیز در راستای مدیریت بهینه مصرف انرژی در آنها، این ضرورت احساس می شد که واحدی در مجموعه دانشگاه تعریف گردد تا بصورت متمرکز و تخصصی انجام وظایف مذکور را بر عهده گیرد. در همین راستا و در بازنگری سال ۱۳۹۶ چارت سازمانی دانشگاه، اداره‌ای تحت عنوان اداره تعمیرات و نگهداری در زیرمجموعه مدیریت امور پشتیبانی دانشگاه تشکیل گردید تا با تکمیل بخشهای فنی و مهندسی خود و به مرور، تمام وظایف مرتبط با نگهداری ساختمانهای دانشگاه را بر عهده گیرد. 

مشروح وظایفی که برای اداره تعمیرات و نگهداری در چارت سازمانی جدید سازمان تعریف شده است به شرح زیر می باشد:
۱- تهیه و تدوین برنامه های بازسازی و نگهداری از ابنیه دانشگاه طبق استانداردهای مربوطه
۲- اجرای برنامه های بازسازی و نگهداری از ابنیه دانشگاه و نظارت بر حسن اجرای آنها و اخذ تاییدیه های مورد نیاز
۳- مدیریت و نگهداری تاسیسات مکانیکی (شامل سیستمهای حرارتی، برودتی، آب و فاضلاب و ...) ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۴- مدیریت و نگهداری تاسیسات برقی (شامل برق شهری و برق اضطراری) ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۵-  مدیریت و نگهداری سیستمهای مخابراتی و ارتباطی ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۶- مدیریت و نگهداری آسانسورهای ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۷- بازدید دوره‌ای و نگهداری اصولی سیستمهای اعلام و اطفاء حریق ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۸- اخد استاندارد برای آسانسورها و معاینه فنی برای کلیه سیستمهای فعال ساختمانها بصورت سالانه
۹- پیاده سازی الگوی مدیریت سبز در سیستمهای انرژی ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۱۰- پشتیبانی و نگهداری از سخت افزارها و ماشینهای اداری حوزه ستاد
 ۱۱- تحویل ساختمانهای جدید الاحداث از دفتر مدیریت منابع فیزیکی براساس چک لیستهای مربوطه
۱۲- ارجاع مشکلات امور ساختمانی و تجهیزات ساختمانهای جدید الاحداث به شرکت پیمانکار و پیگیری رفع مشکل
۱۳- انجام امور مربوط به املاک حوزه ستاد
۱۴- تحویل و تحول املاک با همکاری و هماهنگی دفاتر حقوقی و حراست
۱۵- مدیریت فضاهای اداری و غیراداری ساختمان ستاد و سایر ساختمانها
۱۶- کارشناسی و نظارت بر فرایند خرید و اسقاط اثاثیه اداری
۱۷- بررسی، ثبت و ارسال صورتحسابهای مصرف انرژی، تلفن و عوارض سالیانه ساختمانها و پیگیری جهت پرداخت به موقع صورتحسابهای مذکور
۱۸- مدیریت و نگهداری سیستمهای حضور و غیاب، گیتهای ورودی و ... ساختمان ستاد و سایر ساختمانها

اداره تعمیر و نگهداری دانشگاه جهت انجام هرچه بهتر وظایف فوق، از گروه‌های فنی-مهندسی زیر تشکیل گردیده است:
  • گروه عمران:
            * مهندسین عمران
  • گروه برق:
           * مهندسین برق                    * تکنسینهای برق
  • گروه مکانیک:
           * مهندسین مکانیک و تاسیسات               * تکنسینهای تاسیسات

که این گروهها در هماهنگی با سرپرستی اداره تعمیر و نگهداری، وظایف مشروح اداره را به تفکیک زمینه تخصصی خود عهده دار گشته  و تحت نظارت مدیریت به انجام می رسانند. لازم به توضیح است اداره تعمیر و نگهداری در راستای انجام وظایف خود، بسته به حجم کار مدنظر و میزان تخصص مورد نیاز، یا راسا عهده دار اجرای امور می گردد و یا با بکارگیری پیمانکارهای مجرب، خود بر حسن اجرای امور در تمام مراحل نظارت می نماید.

 

فراخوان برای تیم های ورزشی

به اطلاع کلیه همکاران محترم می رساند، اداره تربیت بدنی کارکنان زیر نظر مدیریت محترم امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه جهت ...
1400/08/24

نتایج مسابقات مجازی هفته تربیت بدنی

گزارش نتایج مسابقات مجازی به مناسبت هفته تربیت بدنی 26 مهرماه 1400
1400/08/10

اردوی آبشار لاتون

برنامه اردوی دو روزه آبشار لاتون که به همت مدیریت امور پشتیبانی و رفاهی و همکاری مدیریت تربیت بدنی در مورخ ...
1400/08/08

رتبه سرآمد دانشگاه

احراز رتبه سرآمد دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بین تمام رانشگاه های علوم پزشکی
1400/06/29