روند استعلام بیمه های دانشگاه و گشایش پاکتها و انتخاب شرکت بیمه برنده بشرح ذیل می باشد:
برخی نکات مهم درخصوص نحوه انتخاب شرکت بیمه دی (بیمه تکمیلی) و موارد مورد تعهد آن
مراحل انتخاب شرکت "بیمه دی" بعنوان طرف قرارداد دانشگاه جهت انجام تعهدات بیمه تکمیلی:
- بسته خدمات مورد انتظار که شرکت بیمه باید متعهد به پوشش آنها باشد، با توجه به تجارب قبلی، جهت اعلام به شرکتهای بیمه گر، توسط دانشگاه تدوین گردید.
- در استعلام از سازمان بیمه مرکزی برای معرفی شرکتهای بیمه حائز شرایط، 15 شرکت بیمه به دانشگاه معرفی گردید.
- از کلیه شرکتهای بیمه مذکور استعلام قیمت بعمل آمده و از مجموع 15 شرکت (ایران، آسیا، البرز، دانا، پاسارگاد، سینا، کوثر، ما، ملت، دی، سامان، معلم، رازی، کارآفرین و پارسیان)، 9 شرکت (ایران، آسیا، البرز، سامان، دی، کوثر، سینا، پاسارگاد و پارسیان) در استعلام شرکت نمودند که از میان آنها، شرکتهای بیمه آسیا و پاسارگاد بدلیل عدم ارائه قیمت (حق بیمه) از فهرست ارزیابی حذف گردیدند.
- نهایتا شرکت "بیمه دی" بدلیل ارائه پایین ترین قیمت، بعنوان برنده استعلام شناخته شده و قرارداد همکاری از تاریخ 01/11/1403 لغایت 30/10/1404 با شرکت مذکور منعقد گردید.
برخی نکات قابل توجه درخصوص تعهدات بیمه تکمیلی:
- فرانشیز آندسته از داروها و خدماتی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار خواهد گرفت که داروها و خدمات مذکور بدواً تحت پوشش بیمه های پایه بوده باشند.
- براساس ضوابط سازمان بیمه مرکزی، صرفاً خدمات دندانپزشکی و آندسته از داروهای وارداتی که مشابه داخلی نداشته باشند، مشمول اصل شناوری و فقط در طرح خدمات بسته طلایی خواهند بود.
- میزان پوشش هزینه های خدمات دندانپزشکی و قاب عینک، بر اساس ضوابط بیمه مرکزی، ضریبی از خدمات ردیف اول جدول تعهدات شرکت بیمه (هزینه اعمال جراحی و بستری) بوده و بنابراین غیرقابل تغییر میباشند.
- شرط انعقاد قرارداد درخصوص هر کدام از طرح های سه گانه (طلایی، نقره ای الف، نقره ای ب) ثبت نام حداقل هزار نفر (1000) در طرح مذکور میباشد.
- علت اصلی افزایش حق بیمه تکمیلی نسبت به سال قبل، افزایش تعرفه های خدمات تشخیصی درمانی میباشد که باعث افزایش احتمال استفاده بیمه شدگان از حداکثر تعهدات (سقف تعهدات) و به تبع آن کاهش حاشیه سود سازمانهای بیمه گر گردیده است.